Bilder och video

Kära dagbok!

Ibland är livet som hund inte alltid lätt. När matte envisas med att ta kort på mig trots att jag är trött och ovillig. Och nu menar jag inte ett kort utan flera hundra, det blixtrar så jag ser stjärnor i flera timmar efteråt (okej kanske inte riktigt men ni modehundar därute fattar vad jag menar!). Därför brukar jag istället bli på bushumör och förstöra varenda bild hon tänkt ta! Vad sägs om att springa mot kameran och sen slänga sig ner vid hennes knä? Slicka på hennes byxor? Bita i husses datorstol? För att sedan posa sönder på sista bilden - där har ni mig ;).





Matte och jag mötte även ägaren till hundcafét Tassa In, Erika, på en promenad idag och vi fick följa med tillbaka dit för att klippa mina klor. Fyfabian säger jag bara! Det var det hemskaste jag varit med om i hela mitt liv!
Matte tyckte att jag var världens mes för att jag skrek som en tjej när dom klippte baktassarna men jag ville faktiskt bara gå heeem!
Lite bättre blev det dock när allt var över för då fick jag en massa godis. Sedan visade Erika, matte hur man skulle få mig att lägga mig ner ordentligt när vi skall träna "ligg"! Jag kan faktiskt om jag vill!
Efter det somnade jag raklång på cafégolvet och jag tror att dom andra satt och pratade en stund för jag blev väckt av att telefonen ringde och sedan sa matte att det var dags att gå hem och äta.
Så då trippade jag hemåt!

En stund efter maten gick jag och matte ut på långpromenad!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0