Bus vid vattenbrynet och badning

Kära dagbok!

Idag vid lunchtid så fick vi hoppat in i bilen hela familjen och iväg bar det till DjurMagazinet för att införskaffa ett nytt halsband (likadant som det som blivit för litet i större storlek, husse valde haha) samt en klosax och ett valpschampo.
Efter det tog vi vägen om ett badställe. Det var helt folktomt där och jag o husse tävlade en bit på stranden! Jag är snabb som vinden kan jag säga så han hade inte en chans! När vi kom hem så var jag full med sand överallt så det fick bli att hoppa i plurret, badkaret alltså. I början var det lite läskigt när matte satte igång duschslangen men jag upptäckte fort att det var rätt härligt att bli masserad och avsköljd. När jag gnuggats torr med en handduk tog matte den nya borsten/kardan och kammade igenom min fina päls, det lossnade massor med tovor från min valppäls som inte trillat av sen jag föddes säkert. Så nu är jag fantastiskt glansig och mjuk! Skulle ju kunna bli det nya ansiktet på flaskan, tycker ni inte det?




Tydligen så var det lite "baby powder" lukt på schampot så matte tycker att jag luktar som en frisk fläkt varje gång jag går förbi, om jag inte släpper mig såklart, hehe!
Matte filmade även så här har ni ett klipp!



Denna dagen har varit jätte rolig! Men vet ni vad som händer ikväll?
Jo morfar skall ha fest, även om han bor 120 mil härifrån så skall jag få se lite släkt och vänner via webbcam, häftigt värre!
Imorgon är det även socialträff på Hundhuset så då skall vi dit!

Kommentarer
Postat av: marie och spencer

Din päls ser supermjuk ut! skulle absolut passa som bild på schampoflaskan ;)



trevlig hundträff!

2009-08-22 @ 21:13:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0