Godmorgon!

Kära dagbok!

Idag "råkade" jag pissa lite på min ullmadrass. Det var ett revirpink faktiskt då jag alltid pissar på den. Så nu tog matte och husse bort den.
Inatt sov jag också nedanför husse på golvet trots att dom gjort det jätte mysigt i min bädd. Jag föredrar faktiskt att sova på golvet, det är liksom svalare och jag är en hård kille ^^,.
Igår när jag var ute på min sista kissa-på-gräsmattan-runda så kom det fram en till valp, hon var av rasen rottweiler och var 5 månader gammal, alltså rätt så mycket större än jag.
Trots det ville jag självklart leka med henne! Jag kastade mig ner på marken och attackerade när hon minst anade det, men det enda jag fick var en klapp på huvudet av hennes tass. Vad är det här? Tänkte jag. Vill ingen leka med mig?
Men efter ett tag kom hon faktiskt igång och vi busade runt lite, hon var dock starkare än mig men jag reste mig snabbt och hoppade på henne igen. Men matte tyckte inte att vi skulle leka för mycket eftersom hon var större än mig och jag kunde lätt bli skadad av misstag.
Vänta bara tills jag har växt klart! Då minsann skall jag busa :D!
Husse sa just att han tyckte att vi skulle köpa lite fler "mentala" leksaker till mig, jag är så smart så jag blir väldigt lätt uttråkad. Men en leksak på hundhuset fångade min uppmärksamhet. En träbricka med rinda klossar på, dom stod i hål så att man kunde gömma godisar där under och sedan skulle jag leta fram dom och försöka få ut dom! Jisses vad roligt det var!!

Idag skall vi kanske vandra vid vattnet! Hoppas er dag blir fin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0