Hundträff

Kära dagbok.

Nu har vi varit på HundHuset och det gick jätte bra! Det var en massa andra hundar där, men jag var minst och en av dom få som var blandras. Men inte gjorde det något för alla tyckte att jag var så söt och fin endå!
I början var jag lite nervös och spänd när vi gick in i lokalen för där var en massa okända hundar och en helt ny miljö. Jag prat-skällde (som nästan bara jag och pappa gör) ett tag innan jag fick lugnat ner mig. Matte gick och anmälde oss samt skaffade sig ett medlemskort medan jag och husse satte oss vid en stol.
När alla var samlade delade vi upp oss i två grupper, en grupp för dom som ville cirkelträna och en annan grupp för dom som ville öva lydnad. Matte valde lydnad och vi gick bort till en gruscirkel där vi övade möten och kontakt. Sedan fick vi även prova på inkallning.
I början trodde matte och husse att jag säkert inte skulle lyssna och hitta dom över huvudtaget då jag bara varit hos dom i 4 dagar. Men vi testade iallafall!
Sagt och gjort, en som jobbade där kopplade mig i en lång röd lina sedan fick husse busa lite med mig innan både han och matte började springa ifrån mig. Sedan stannade dom efter en bit och ropade på mig. Då blev jag så ivrig att jag började tjuta och dra i linan, jag ville ju iväg? Varför höll dom kvar mig där borta?
Sedan började matte och husse springa iväg igen och sedan försvann dom in i skogen, då fick jag äääntligen springa och som jag sprang, ca 200 meter på den breda skogsstigen galopperade jag och sedan gjorde jag en tvär vänstersväng rätt in i mattes famn! Två gånger prövade vi och jag sprang till matte och husse direkt båda gångerna, väldigt imponerade för en 14 veckors valp tyckte alla!
Jag var också grym på kontaktövningar och kan reda sitt, ligg (halvt) samt stanna kvar i sittande och sedan komma när matte ropar, jag kan också gå fot med ögonkontakt - iallfall med godis!

Jag hoppas att vi kan åka dit på söndag också för det var så roligt! Trots att jag råkade springa in i en dörr och blev nedslagen av en 5 månaders golden hane! Han var jätte snäll men liiite för stor för mig!

Hoppas att er dag varit lika lärorik som min!

Kommentarer
Postat av: Mio å matte

Tjenare!!

Brz jobbat Duke, kan fördtå varför din matte/husse var stolt över dig i går..



Japp det stämmer jag är en mellan fast många tror jag är dvärg eller mellan men inte så konstigt då jag ligger på gränsen mellan dvärg och mellan.



Var bor ni?

2009-08-20 @ 08:15:22
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Linda & Deamon

God morgon :)

Du har inga bilder på mamman? Dobermann/border collie har jag aldrig sett! :)

2009-08-20 @ 09:01:27
URL: http://deamon.blogg.se/
Postat av: Mio

Stockholm! Så du e välkommen ner!

Matte säger hon varit i Luleå förut men inte jag!! Är det fint i Luleå?



Kram bus-Mio

2009-08-20 @ 09:09:32
URL: http://luckyprince.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0