Skola och träning

Kära dagbok!

Idag har jag varit hos farmor en stund då matte skulle till skolan, det var roligt! Men matte och husse kom o hämtade mig efter knappt en timme och då hade husse visst väldigt bråttom till jobbet. Så han hann inte ens köra hem mig och matte utan vi fick gå från hans jobb. Eller aa.. matte gick och jag blev buren rätt så mycket. Valpar skall ju inte promenera för mycket och det var väldigt varmt idag. Matte och jag tog en paus vid vattnet där jag busade runt en stund innan vi fortsatte hem.
Sedan har vi bara legat och tittat på The dog whisperer! Vilka monster folk har till hundar ibland, man blir riktigt förvånad. Hörde även matte och husse häpet dra efter andan igår då dom såg ett avsnitt där ägarna till tre dvärgspets mixar inte ens visste att man behövde ut och gå med dom!? "We didn't know we had to because they're so small" eller något i den stilen sa dom! Hundar är ju ändå hundar, hur små dom än är.. jisses!
Matte blev även tillsagd idag att inte rasta mig utanför porten då det är förbjudet. Matte vet om att det är förbud men har man en liten valp, som jag, som inte riktigt kan hålla sig (ens ned för trappen ibland) så är det svårt att försöka hinna springa utanför området (som är gigantiskt). Därför brukar jag bara få kissa på gräsmattan. Men hon som sa till sa ju det att är det någon granne som ser det och inte gillar det, så kan vi få problem med hyresvärden.
Men då sa husse till matte att dom får ju välja, vattning till gräsmattan eller piss spår på asfalten ;). Men matte försöker träna mig att gå till en gräsmatta längre bort (nääästan utanför området), det går faktiskt riktigt bra.

Vid 18.30 skall vi till hundhuset och träna lite grann!

Kommentarer
Postat av: Jimmie & Kingeling

Vi ska tävla i freestyle.. klass 1 och kanske par-klass.. fast duktiga vet ja inte om vi är^^ haha

2009-08-26 @ 18:27:24
URL: http://kingeling.blogg.se/
Postat av: Jimmie & Kingeling

Haha, visserligen kan han många olika freestylemoment.. men på förra My Dog gick det jäääätte dåligt ;P men jaja, kan ju bara bli bättre iallafall^^ joo, för freestyle så måste man ju vara lite "showig", både ägare och hund. hah, på agility så bryr sig nog inte de flesta om hur man beter sig. Agilityfolk springer ju nästan alltid omkring och skriker och är allmänt konstiga ;)

2009-08-26 @ 22:04:07
URL: http://kingeling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0