flygningen och allt!

Kära dagbok!

Ni är förstås utom er av oro och förväntan!
Allt gick som på räls kan jag tala om. Husse gav mig drogerna vid kvart i 2 och jag blev hyper, tvärtemot vad effekten skulle vara..
Var fortfarande hyper när vi någon timme senare kom fram till flygplatsen. Tyvärr hann matte inte ta någon bild då vi blev iväg ledda av flygpersonal direkt efter säkerhets kontrollerna. In genom en liten bakdörr och kom fram dit väskorna kommer efter incheckningen. Min bur ställdes på en såndär bagagevagn och sedan fick jag hoppa in o säga hejdå till husse (speciellt!) och matte.
Det sista matte hörde innan dörren stängdes var ett skrik från mig. Hon började nästan gråta men kämpade för att hålla emot tårarna. Sedan dröjde det en lång stund innan matte fick gå på planet medan jag redan var ombordlastad. Matte fick svar att jag aldrig behövde stå ute och vänta, skönt!
Flyget från Luleå till Stockholm var bekvämt för mig men inte för matte. Hon hade oturen att få sitta precis vid den hödjludda motorn men turen att få en plats med extra benutrymme. Bakom henne satt även två shih-tzu's som antagligen skulle till Hund2009?
I Stockholm blev matte orolig, hon hade aldrig varit på Arlanda innan men hennes gate låg bara 3 gater bort så det var superlätt att hitta då dom ropat ut gaterna på planet innan landning! När matte klev på flyget mot Göteborg frågade hon flygvärdinnorna om dom kunde kolla så att jag var okej. Det skulle dom sa dom.
Lite senare kom en värdinna fram till matte och sa att piloten personligen varit nere o kollat o att jag var helt okej! Vilken lättnad för matte!
Flygningen var mycket tystare och lugnade då planet knappt var halvfullt, det förra planet var nästan överfullt!
Väl framme fick matte stå o vänta på mig och då hann piloten kliva av planet och frågade om det var matte som var ägaren till "hunden". Ja sa matte och piloten plus hans kollega sa att jag var jäääätte go och snäll! O frågade om jag hette "Djuke", matte rättade dom o sa "Duok". Då sa dom att jag var iallafall jätte fin o go och matte svarade att jag bara var 6 månader. Sedan önskade dom varandra lycka till och minuten därefter leverades en högt skällande jag! Inte var jag lugn eller drogad inte, jag stod upp i buren och skällde för allt var mina lungor klarade!
Men blev sjäääälaglad när jag såg matte och tysnade direkt o viftade ivrigt på svansen! Hela familjen ville såklart hälsa och dom älskade mig från första stund!
Matte och jag var trötta och hungriga när vi kom fram plus att matte hade huvudvärk så det blev ingen bloggning igår. I morse följde vi även med till stallet och träffade mattes bästavän, henne gillade jag!
När vi kom hem var jag supertrött trots att jag sovit som en sten hela natten, så just nu ligger jag och vilar med mattes lillasyster som har huvudvärk efter ridlektionen.
Har lite bilder som ni skall få se från idag!






Kommentarer
Postat av: Sara

ÅH vad kul att allt gick bra. Tycker du är modig som tog med Dukisen på planet, jag skulle vara SÅ nervös. Vad häftigt att de var så snälla och tittade till honom!

Nu blir jag riktigt sugen på att åka ut och resa med Texas. Känns som att man vill vänja honom i ung ålder, men det är ju liiiite dyrare än att miljöträna på stan ;)

2009-12-12 @ 16:27:14
URL: http://lifewithtexas.blogg.se/
Postat av: Sara

Jo förvisso, men jag skulle nästan vara mer nervös för att ha honom hos mig, haha. Tänk om han skulle skälla heeeeela resan?

Jag förstår verkligen inte hur folk kan ta med sina hundar till USA. Jag vill ju det själv, men hur sjutton klarar de resan? Måste hitta någon att fråga...

2009-12-12 @ 17:14:57
URL: http://lifewithtexas.blogg.se/
Postat av: Gizmo & Leeloo [ God Vovve Jul]

Naah vad synd:(

2009-12-12 @ 18:10:12
URL: http://gizmo-leeloo.se
Postat av: ingela

så skönt att allt gick bra! duken är ju som tur är inte den som hetsar upp sig i onödan =)



hugo och en hysterisk bella hälsar!

2009-12-12 @ 18:32:32
Postat av: Mimmi & Bamse

Skönt att allt gick bra! :)

2009-12-13 @ 21:26:36
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: aleeekz

naawe vad söt vovve :). roligt med e liten egen blogg :)

2009-12-14 @ 14:26:04
URL: http://voffsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0