flyga flygplan

Kära dagbok!

Här ligger jag och bloggar samtidigt som jag snuttar, ganska smart faktiskt. Man blir lugn och avslappnad.
Mattes mamma ringde till en veterinärlinje idag för att höra om mitt lugnande medel. Dom blev väldigt skeptiska till att skriva ut det på apoteket nämligen.
Samt att mattes mammas kompis sa att det var väldigt starka grejer och eftertraktat hehe. Iallafall så tyckte veterinären i telefonen att vi skulle köra utan lugnande på flygresan. Han hade själv hundar och sa att bara man vänjer dom vid buren och att dom känner sig trygga därinne så skall det inte vara några problem. Sålänge hunden inte är extremt nervös av sig eller så. Men det är verkligen inte jag. Jag är stencool!
Går in i mörka korridorer utan att ens se mig om efter husse o matte, supervalpen!
Dessutom har jag snuttefilten med mig! Det är mest matte som är orolig för hon tänker bara på hur hon hade kännt det om hon var valp och skulle resa osådär men veterinären sa att hundar inte tänker som människor. Men matte är ändå rädd att jag skall få panik. Men då sa mattes mamma att vi kan ju testa utan på ner resan och skulle jag vara skrämd så tar vi lugnande påvägen tillbaka.
Men nu skall vi ta och titta på en film!

Kommentarer
Postat av: Jonna & Puff

Vi brukar köra med D.A.P-spray när vi gör "läskiga" saker, såsom åker bur långt (t.ex i bilen) samt i början i hans utställningskarriär.



Jag tycker att det fungerar, dock vet jag inte rikigt om jag bara vill se den effekten och då tror jag att det fungerar. Kanske värd att prova iaf.

2009-11-12 @ 21:45:40
URL: http://jonnax.blogg.se/
Postat av: Jonna & Puff

Den är receptfri och finns på apotek. Det är typ som "naturläkemedel" då det ska vara som hundens naturliga feromoner som lugnar hunden. Eller nåt sånt.

Dom blir inte dåsiga, utan bara lugna och liksom mer trygga. Folk brukar använda sånt t.ex när dom ensamhetstränar hundar.



http://www.cevavetpharma.se/corporatesepro.nsf/FO_Menu/C1608F5265AD5A59C125703C0045AEDE?OpenDocument

2009-11-12 @ 22:42:55
URL: http://jonnax.blogg.se/
Postat av: Linda & Azi

Jasså, tycker veterinären det... Jag skulle bli rädd isf Azi skulle bli vettskrämd hela vägen och hjärtat slutar funka? :$:$ Eller är jag löjlig? DAP kanske är mildare å funkar? Hmm, kan ej säga så mkt då jag ej vet så mkt :)

2009-11-13 @ 09:38:24
URL: http://astirazalea.blogg.se/
Postat av: Mimmi & Bamse

Hur lång tid tar det att flyga till Göteborg?

2009-11-13 @ 10:22:56
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag skulle faktiskt också köra utan... Jag har nämligen läst att det inte finns några studier som säger hur hundar reagerar på medlet på hög höjd, endast på marken.

Men åh, det är ju så svårt det där. Man får bara påminna sig själv om att hundar inte är människor och att det som är bäst för oss inte alltid är det för dem.

Ska bli superspännande att höra sen hur det gick för er. När åker ni?

2009-11-13 @ 11:46:53
URL: http://lifewithtexas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0