Godnatt

Kära dagbok!

Nu är ännu en rolig dag slut! Trots att matte nu är totalförkyld så skall vi nog kunna gå ut på åtminstone en längre promenad imorgon och försöka ta oss till hundhuset för socialträning!
Imorgon skall jag även badas med päronschampot (det luktar svagast!) och matte skall borsta mig och sånt där. Mattes pappa sa att jag nog borde borstas en gång per dag då jag fäller som tusan just nu. Vinterpälsen är lång och ljus = syns överallt, speciellt på svarta byxor eller kuddar. Matte köpte en såndär roller med klister på som man använder på kläder ni vet, kommer inte på vad det heter.. jaja. Den använde hon iallafall igår på två kuddar, sina mjukisbyxor samt en tröja..rullen är snart slut!

Jag har dessutom fått en ny leksak! Efter promenaden svängde husse och matte förbi ica och skulle köpa lite mjölk. Då passade matte på att slänga ner en pipande avlång apa i kassen. På magen knorrar den som en gris och biter man den i ansiktet piper den som min basketboll.. fast lite lägre (tack o lov tycker matte).
Den uppskattades väldigt mycket iallafall, jag har lekt med den sen vi kom hem. Eller.. de tillfällen jag var vaken iallafall.. var ju helt slut efter promenaden!

Näe nu skall jag sova, godnatt!

Kommentarer
Postat av: Linda & Azi

Haha vet hur det är. Azis päls är ÖVERALLT om hon fäller, så hoppas ej hon fäller nu sommarpäls till vinterpäls. Blir dö jobbigt, då det är kristallvitt överallt ;D

2009-11-08 @ 03:33:41
URL: http://astirazalea.blogg.se/
Postat av: Linda & Azi

Haha, du är då nog den enda som åker hem med gläjde ;)

2009-11-08 @ 05:09:12
URL: http://astirazalea.blogg.se/
Postat av: Mimmi & Bamse

Aldrig fel med nya leksaker ;)

2009-11-08 @ 11:28:18
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Linda & Azi

Hihi förstår de ;) Följde kaninen inte med uppåt till norrland? Vad för kanin har du? Jag hade en dvärgvädur som var min bästa vän, han är helt underbar, stampe. Han skuttar lös i trädgården. jag hade en golden retriever förut, emil, han vaktade stampe mot rovdjur osv, hihi. emil följde med stampe överallt vart än han skuttade och om han skuttade för långt så "vallade" emil stampe tillbaks :)

2009-11-08 @ 13:08:35
URL: http://astirazalea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0