hundhuset

Kära dagbok!

Nyss kom vi hem från hundhuset och där hade jag jätte roligt! Matte var ensam med mig den första timmen då husse skulle till garaget. Då hade vi avslappning men jag försökte mest leka med dom andra hundarna. Men sedan slappnade jag av och njöt av att bli kliad, klappad och pussad på av matte.
Sedan körde vi hinderbana med olika agility hinder. Slalom, hopp, tunnlar, slalom mellan konor och gå över kompostgaller och träpallar på marken :). Jag var super duktig även om jag vänder i tunneln och springer tillbaka åt samma håll xD!
Skulle hoppa över ett hinder som var rätt högt och gjort av tyg. Frambenen klarade det galant men brakade ihop hela hindret med mina långa bakbenen som inte riktigt hängde med!
Sedan var det dags för inkallning med två tallrikar godis i mitten och hundar på sidorna. Jag sprang, stannade, käka upp allt godis, fortsatte fram till matte. Alla skrattade då jag åt så fort, en slurp och allt var borta innan någon hunnit reagera! Fler hundar hade svårt för det där med godiset så det togs bort under andra rundan och då var jag jätte duktigt!
I pauserna klurade jag lite med aktiveringsleksaker. En träbricka med klossar där matte gömt godis, samt luckor man måste skjuta åt sidan för att få fram godiset. Jätte skoj!
Så nu är jag dödstrött och så mycket som jag ätit lär jag ju inte behöva någon middag säger matte, haha jätte kul..

Kommentarer
Postat av: Mimmi & Bamse

Haha ;D hur många brukar ni vara där?

2009-11-30 @ 09:36:00
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Linda & Azi

Haha, kul. Bra träning med godis och hundar som störning! :)

2009-11-30 @ 13:07:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0