julmarknad

Kära dagbok.

Nu är vi tillbaka från markanden, det var SUPERkallt! minus 10 grader och matte frös som en idiot.
Jag däremot hade mitt varma täcke och trivdes som fisken i vatten bland alla människor och korvlukt (dom grillade ju det lite varstans hehe).
Vi gick och tittade i stånden och fick en tidning av några jaktmänniskor. Dom frågade vilken ras jag var och kelade med mig. När matte rabblade upp mina raser sa den ena att jag hade passat utmärkt till jakt och undrade om husse o matte jagade med mig. Matte sa nej men att vi brukar spåra.
Han sa då att han var jaktdomare och såg att jag skulle kunna bli väldigt bra som jakthund, man såg liksom det! Stolt som jag var viftade jag ännu mer på svansen. Han sa då att vi skulle spåra mycket blodspår med mig eftersom vi inte jagade och det skulle vi sa matte :). Vi har ju även tänkt gå en viltspårkurs nån gång!
Sedan kom världens största dobermann hane och ville leka med mig så vi busade runt lite grann. Sedan frågade dom som alltid om jag var en tik men matte sa att jag var en hane men endast 6 månader. Då blev det ännu mer gulligull eftersom jag var en valpis ^^,!
Träffade även på en dvärgschnauzer som skällde på mig men blev glad när vi fick hälsat! En dam som sålde honung och lite annat ropade o sa vad är det där för en sötnos? O då fick matte säga raserna igen och hon pratade gulligull med mig från håll och jag var så glad o viftade på svansen ^^,!
Matte tyckte att jag skötte mig exemplarisk bland massa folk. Jag drog knappt i kopplet utan gick bredvid matte och viftade på svansen!
Sen blev jag ju lite ivrig när vi gick förbi korv-grillar-platsen men det är okej ;).
Fick även se en häst för kanske första gången i mitt liv! En fjording stod fastbunden vid en stolpe och den var väl intressant i nån sekund. Sedan kom en till fjording travandes med en släde efter sig som hade bjällror. Det lät vackert tyckte jag.
Vi åkte hem utan att ha köpt något, det var för kallt helt enkelt!
Nu skall jag sova en stund för jag tror att vi skall till hundhuset sen!

Kommentarer
Postat av: Mimmi & Bamse

Vill också ha det kallt här :( men låter som att ni har haft en bra dag :) kul att höra att Duke var väldigt duktig. Kan tänka mig att ni är stolta ;D

2009-11-29 @ 17:29:06
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Carina

oj vad kallt ni har det, här är det fortfarande plus idag har det nog varit upp mot 10. Vad kul att bli lite extra ompysslad när man är på marknad, förstår att ingen kan undgå dig så gullig som du är. Ha en riktig mysig första advent

2009-11-29 @ 18:28:27
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: Linda & Azi

Härligt med sådan dag! Jag LÄNGTAR till julmarknad, kallt, snö! :)



Duktiga Duke idag, hihi. Men varför börjar ni inte jaga med Duke? Viltspår? :) Juste, hur gick med korvvattenspåra? :D

2009-11-29 @ 18:35:45
URL: http://astirazalea.blogg.se/
Postat av: Elenor & Aöfred

Haha kanske det?! ;) Alfred gillar springa så fort! XD



Jag längtar efter snö och kallt! :)

2009-11-29 @ 19:01:17
URL: http://ellyellis.blogg.se/
Postat av: Jonna & Puff

Skit vad kallt det är där uppe. Vi hade bara +2grader idag och jag frös...



Oh, jag minst julmarkand på Gamla Stan förra året när Puff var knappt 3 månader gammal. Vi kom absolut ingestans då alla ville hälsa på han... Och han gick upp nog 100g (vilket var mycket på lilla han) på den resan då alla säljare ville bjuda han en smakbit av ost eller korv

2009-11-29 @ 19:20:16
URL: http://jonnax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0