Fullspäckad söndag

Kära dagbok!

Nu har vi precis varit på hundhuset och tränat lite. Först hade vi avslappning och jag blev utskälld av en amstaff eftersom jag tittade lite för mycket på honom tyckte han.
Sedan fick vi hundar sitta platsade medan våra mattar/hussar hälsade på varandra och pratade med jätte glada röster. Sedan fick vi följa med fram och sedan bli platsade en liten bit ifrån hunden framför och sitta stilla medan våra ägare fjantade sig. Jag satt blixtstilla och tittade på matte, höll ögonkontakt med henne så fort hon kom tillbaka och brydde mig inte om dom andra hundarna. Jag fick massa beröm :D!
Jag kan när jag vill!

Tidigare idag var vi hos husses mormor och fikade, sedan promenerade vi en stund i skogen. Där såg husse och matte en älg innan dom släppte ut mig ur bilen. Jag fick upp spåret direkt och med nosen i backen och svansen i vädret satte jag iväg efter motionsspåret.
När matte och husse tyckte att det var dags att vända gnällde jag och försökte vända tillbaka, dom gick ju åt fel hål!!
Älgspåret ledde ju åt andra hållet!
Efter det så åkte vi till en pizzeria och sedan åkte vi till husses syster och var där en stund. Fick hälsat lite på deras hund, en dvärgschnauzer tik. Jag blev rätt så paff när hon sa åt mig, la mig pladask på rygg, bäst o lyda bruden hon var bestämd ;)!
Nu skall jag sova, godnatt!

Kommentarer
Postat av: Jimmie och Kingeling

hihi, Kingen är likadan^^ kan när han vill ;)



Tycker ja du ska göra! Annars får jag visa vägen ;) är så ofta på hundskafferiet att jag skulle kunna ta mig dit med förbundna ögon, typ^^

2009-10-11 @ 20:45:23
URL: http://kingeling.blogg.se/
Postat av: Trican

Ja, det blev arbetsinterjuv för min sambo. Vet inte datum ännu, men vi hoppas att de går att ordna så att det blir en fredag och isåfall blir det nog en weekend. Vet du några bra hundaffärer i gbg som är lätta att hitta? Det där hundhuset ni går till, finns det något liknande i gbg?? (enda andledningen till att jag skulle kunna gå med på att flytta ifall han får jobbet hihi).

Hoppas ni får en bra dag.

Tila skickar en puss till dej och Duke!

2009-10-12 @ 12:02:31
URL: http://www.metrobloggen.se/tila

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0