Godmorgon!

Kära dagbok!

Ännu en ny dag och jag mår toppen! Fast inatt mådde jag dåligt.. började pipa runt 4-tiden och matte gick upp för att kolla vad det var med mig. Hon gick först ut och kissade mig ifall det skulle vara det, men när vi kom in igen fortsatte jag pipa och sedan började jag "hulka" i soffan. Matte fick snabbt ner mig från soffan och jag kräktes lite vatten vid min bädd.
Nu fattade hon att jag pep för att jag mått illa.
Matte och husse har tre olika teorier om varför jag kräktes:

1. Tappar tänder
2. Fick för mycket A-fil igårkväll
3. Svalde en förstor godisben-bit igår

Men nu mår jag som sagt helt perfekt och busar lite med mitt ben.
Snart kommer nog husse hem och då skall vi äta lunch (jag får dock vänta enda till kl 2). Sedan är det ju dags för min och mattes långpromenad (på 20 min)! Då får jag oftast springa lös i skogen och följa dofter medan matte vandrar på stigen och letar löv.
Matte sa även till mig att vi skall köra lite hjärngympa i eftermiddag! Jag skall få söka godis/mat!

Kommentarer
Postat av: Carina

Vad skönt att du mår bättre idag. Inte så roligt att må dåligt. Hoppas ni får en bra dag

2009-10-28 @ 10:44:49
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: Puff

Oh vad synd att du har mått dåligt.

Här om dagen spydde jag också massor, först på mattan i köket och sedan under soffan (där jag knappt får plats). Och eftersom jag spydde under soffan var halva jag helt nerspyad (ooh min fina päls). Jag kunde inte ens gå, så illa jag mådde. Men efter jag sov en stund och fick bada mådde jag kalas igen :)



Men jag är inte säker om jag har lärt mig att inte äta äckligt bajs som jag hittar utomhus... Fast det kan har varit blodpudding som min elaka matte serverade medans vi tränade också, dock blev inte min kompis sjuk som fick samma godisar.



/Pappisen Puff

2009-10-28 @ 13:46:02
URL: http://jonnax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0