Hjärngympa och allt

Kära dagbok!

Igårkväll körde jag och matte toarulle-leken som fina Azi är super duktig på, i hennes blogg finns även en video på hur man gör!
Matte la i några torrfoder kulor i toarullen och vek igen sidorna sedan fick jag försöka få ut, det fick jag också! Sedan försvårade matte övningen genom att lägga några foderkulor under det där locket man har över tallrikar oså i micron! Den är ju genomskinlig, rund och har ett hål i mitten längst upp.
Jag kunde ju se foderkulorna genom plasten och började knuffa locket framåt med tassarna och nosen. När foderkulorna inte kom ut blev jag lite mer hårdhänt och slog med tassarna och kraffsade. Tillslut kom ena tassen in under locket och jag fick upp den på mitt ena ben så att den halstod lite grann. Precis så att jag kunde sticka in nosen och knuffa ut alla foderkulor :D! Det får vi göra fler gånger för det var himla roligt!
På lördag skall vi på promenad med hundhuset och jag blir alltid så slut då så vi skall ta det lungt nästan hela veckan. Man glömmer ju lätt av hur liten jag egentligen är.
Jämför man mig med Bella som är en papillon valp så ser hon mycket yngre ut. Inte bara för att hon är kortare utan jag ser mer vuxen ut. Men än är jag bara bäbis, som matte säger.
Lite pinsamt om vi är ute o går och matte ropar "Kooom nuu bääääbiiiiiiiissss!", måste ju alltid kolla mig omkring så ingen ser att det är just jag som springer till henne. Förstår hon inte att man kan bli mobbad?
Suck!

Kommentarer
Postat av: Mimmi & Bamse

Hehe, snart kan du tejpa om rullen :) jag tejpar på sidor och använder två st :) Duktig Duke! :)

2009-10-20 @ 10:05:42
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Linda & Azi

Vad duktig Duke är! :) Kul att ni börjar med toarullen, det är nytt för oss också, hihi.



Bra att ni har ganska mycket hundaktiviter runt er och hundhuset, så ni får träna mycket med andra hundar :) Har du nån kompis med hund närheten er, så ni kan bestämma över telefon/datorn att träffas i en gata och ni beter er som ni ej känner varann och tränar hundmöterna med varandra. Det brukar jag göra med hunden som jag var dagmatte, han har svår för hundmöterna. Så innan han kommer in till oss så tränar vi med azi och honom :)

2009-10-20 @ 11:18:49
URL: http://astirazalea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0