Hundhuset

Kära dagbok!

Vi gick till hundhuset iallafall! Och så kul det var! Vi körde koppelträning och sedan fick vi testa på hinderbana (agility). Det var skitkul! Jag sprang genom tunneln (även om jag vände i slutet o sprang tillbaka åt samma håll) och slalom genom konor och sånna där agilityslalom pinnar, hoppa över ett liitet hinder och sitta i rockringar.
Alla hundar tyckte att det var jätte skojjigt!
Jag fick dessutom busa med världens sötaste dvärgpudel valp, 4 månader var han och hette Bamse, vi lekte jätte bra tillsammans! Jag lät honom tillomed vinna flera gånger ;)! I den där mörka aprikosfärgen var han också, som min matte är väldigt svag för ;)!
Vi fick även hälsat på en renrasig dobermann som var mycket lik mig i sättet, 1 årig tik, jätte vacker. Henne tyckte husse speciellt mycket om :)! O hennes ägare tyckte att man såg att jag hade lite dobermann i mig, sen undrade han om det var tollare i mig också men husse sa att jag hade 50% östsibirisk laika och sedan bordercollie också.
Dobermanntiken var dessutom enorm! Hög som ett hus tyckte jag och husse tyckte det skulle bli häftigt om jag också blev så stor. Men matte tyckte att det var lite väl stort ;)!

Just det! Bilderna från promenaden har nu kommit upp på hundhusets hemsida, där finns bilder jag inte visat på bloggen bland annat :)!
Direkt länk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0