Tankar på en tisdag

Kära dagbok!

Först vill jag bara be min älskade matte om ursäkt. Jag snodde åt mig en kotte på näst sista kissrundan igår kväll. När hon skulle plocka ut den råkade jag ruska på huvudet så att hon skar sig på min ena tand.
Hon fick iallafall ut kotten (A).
När vi kommit innanför dörren fick hon skölja tummen i kallt vatten och blev sedan tvingad att ta handsprit på det :P hon skrek som en galning när det sved. Då blev jag väldigt orolig och ville upp i sängen o trösta henne.

Sov faktiskt till strax efter 7 idag och det var otroligt skönt tyckte både husse och matte. Jag o matte gick ut till närmsta gräsmatta där jag kissade o sedan gick vi in igen och somnade om. Vid 8 tiden fick jag mat och sedan gick vi ut igen för att jag skulle göra nummer 2. Precis när matte plockat upp så sätter jag mig ner och gör lite till ;). Roligt att hon bara hade med sig en bajspåse, hihi.

Verkar iallafall vara riktigt fint väder idag, även om det är kallt.
Det blev ju ingen bärplockning igår utan vi skall kanske ta det idag i stället, beror lite på. Matte måste nämligen börja skriva på ett cv och lite andra grejer.
Ut och träna blir det iallafall, matte o jag brukar alltid gå ut efter lunch strax innan 2-tiden o träna. Sedan busar vi och går in för att mata mig.
Jag längtar jäätte mycket till på lördag för då skall vi ut med hundhuset!
Matte hoppas på att vi inte stannar till någonstans nära vatten för hon tänker inte släpa på en blöt och kall vovve säger hon, attans!
Nu hade det varit käckt med en såndär hundbarnvagn, så hade matte o husse sluppit bära på mig ifall vi går väldigt långt. Men jag tyckte jag hörde att alla skulle ta bilen en bit iallafall. Dom brukar oftast göra upp hur långt/var vi skall gå till hänsyn av de hundar som skall med. Finns ju några som har mini-mini hundar och dom orkar nog inte heller gå så långt.

Jaja nu skall jag sluta tjata, ha det så bra därute!
Imorgon blire hundhuset igen tror jag :D!

Kommentarer
Postat av: Mimmi & Bamse

Din matte godtar nog din ursäkt :) kul med hundhuset! :) På söndag blir det hundträff för oss :)

2009-09-22 @ 10:47:34
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Trican

Ja, fast ibland börjar man fundera på om det inte är mer jobb med en hundvalp;).. Det är min åsikt iallafall.

2009-09-22 @ 12:03:13
URL: http://www.metrobloggen.se/tila
Postat av: Mimmi & Bamse

Det tycker jag också! ;) låt inte Duke titta på min blogg.. Han blir nog avundsjuk då.. ;) Varför lär du förstå när du kollar utan Duke ;)

2009-09-22 @ 14:52:57
URL: http://tramsebamse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0