lista

Kära dagbok!

Idag är ännu en seg/lugn dag efter min fartfyllda kväll på hundhuset igår. Vi stannade dock inte så länge då det var fullt med hundar och människor och alla var inomhus då det var så mörkt ute.
Lite kaos emellanåt för öronen.

Matte gjorde iordning en liten lista:

Vad heter din hund?
Duke

Kennelnamnet?
Duxer

Vad kallar du din hund?
Dukie, Duke, Ducken, Duken, Dukielukie, bäbis, fisarn mm.

Vad är det för ras/er?
Östsibirisk laika / Dobermann / Border collie

När och var föddes din hund?
13 maj i Norrland ;)

Hur mycket väger den?
ca 13 kg

Är din hund rumsren?
Nästintill

Gillar den andra hundar?
Dom flesta :)!

Brukar du ha kläder på din hund?
Näe, men skulle vilja ha ett regntäcke och ett vintertäcke

Kräver din hund mycket (mental aktivering mm)?
En del mental men inte så mycket fysisk aktivering än (mer än bus).

Behöver den mycket jobb med pälsen?
Nästan inget alls, några borstdrag då och då.

Kan din hund gå lös?
Ja i skogen oså..

Kommer du att skaffa fler hundar snart?
Förhoppningsvis :D!

Vad brukar du träna med din hund?
Lydnad och spår, när han blir äldre skall jag börja träna agility.

Vilket är det bästa godiset enligt din hund?
Korv!

Vilka kommandon kan din hund?
Sitt
Ligg
Stanna/stanna kvar
Tass
Kom hit/Duke
Försiktigt (ta godis/leksak väldigt försiktigt)

Vilken hundras skulle du aldrig kunna tänka dig att ha och varför?

Hm.. svårt. Men skulle nog aldrig kunna ha en extremt sönderavlad hund. Som inte kan andas eller gå ordentligt.
Men annars skulle jag inte vilja ha en golden då jag tycker dom är vanliga och "tråkiga", men det är en jätte fin hund men skulle inte vilja ha en själv.

Vilken årstid gillar din hund bäst?
Än sålänge har han bara upplevt sommaren och hösten, men jag tror nog att vintern kommer bli en stor favorit med all snö!

Lägg gärna upp en bild på din hund!

Kommentarer
Postat av: marie och spencer

Det är så kul med sånna listor!

Jag sparar den och lägger upp den sen :)

2009-09-24 @ 14:17:49
URL: http://naken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0