duktiga duke

Godmorgon kära dagbok!

Eller kan man säga godmorgon nu?
God lunch kanske för det har jag precis ätit iallafall! Hur ofta får ni käk? Matte ger mig mat 3 gånger om dagen 3 dl uppblött i vatten i minst 30 minuter! Dock funderar hon på att byta foder då jag är väldigt gasig xD!

Idag tränade vi jätte mycket kontakt utomhus. Jag gick flera meter med konstant ögonkontakt vid mattes sida - framsteg! Sedan busade vi jätte mycket innan vi tränade en liten stund till och sedan busade vi igen. Man måste ju hålla humöret uppe.
Nu har jag iallafall fått min lunch och skall vila lite, sedan blir det en kisserunda och så skall väl jag och matte busa lite innan husse slutar jobbet. För när han kommer hem hade matte tänkt dra med oss ut i skogen och plocka bär!
Spännande!
Vad skall ni hitta på idag?

Kommentarer
Postat av: Mimmi & Bamse

Vad för foder äter Duke? :) Bamse får mat 2 ggr per dagen :) Vad glad jag blir av att höra det! :) Fortsätt så, så kommer er ögonkontakt vara väldigt bra! :)

2009-09-21 @ 17:09:18
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Trican

Just nu äyet Tila inte så jätte mycket. Enligt uppfödaren så skulle hon ha mat 4 ggr om dagen. 1,5 dl uppblött foder 3 av gångerna och sedan a-fil en gång. Sedan ska hon ha tillskott av c-vitamin och något som heter jästex (tror det ä b-vitamin) och vetegroddsolja. Själva oljan kan jag väl förstå att man ska ge dem, för det är ju för pälsensskull, men det andra?

Men det jag skulle komma till är att jag minskat ner mängderna. (ser hellre att hon äter upp istället för att lämna). Och ju bättre hon äter ju mer blöter jag upp (just nu blöter jag 1 dl åt gången istället för 1,5dl.)

Oj, hoppas du förstod vad jag skrev. Det blev visst lite rörigt;)

2009-09-22 @ 12:09:03
URL: http://www.metrobloggen.se/tila
Postat av: Linda & Azi

Azi äter 2 ggr om dagen. Vad för foder äter Duke? :) Söt filmen har lägger huvudet snett, haha.



Nej, det är alla hundar som är med på hundensdag, alla som vill vara med :P Jag stod och tittade på istället. Jag ville ej göra bort mig, jag hör inget och jag fattade ej först vad de höll på med. När jag träffade en kompis strax efter fick jag veta vad det handlade om :)

2009-09-22 @ 18:10:32
URL: http://astirazalea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0