Första gången vi såg Duke

Den 15 Augusti tog jag mod till mig och ringde på annonsen med två hundvalpar som låg ute på blocket. Efter jag lagt på kändes det hur bra som helst, beskrivningen på valparna hade varit perfekt!
Så jag och killen klämde in oss i bilen och åkte drygt 2 mil innan vi svängde in i skogen och fortsatte på en skogsväg i nästan 1 mil till. När vi började bli fundersamma på om vi åkt fel så såg vi huset och vi svängde in på gårdsplanen.
Direkt vi öppnade bildörren kom två valpar och en jätte vacker vuxen hund springandes. Valparna jagade varandra och rullade runt i gräset medan den vuxna hunden ville bli klapad och gosad med. Det visade sig vara mamman en Dobermann/bordercollie mix.
Vi skakade hand med ägarna och gick runt till baksidan där pappan var kopplad i en jätte lång lina. Han måste ha varit den vackraste hunden jag någonsin sett. Tyvärr glömde killen ta kort på honom xD.

Efter mycket prat och skratt bestämde vi oss för att vi skulle ta hanen.
Duke's syster är på bilden i knät på en tjej, samt i bakgrunden på sista bilden.

Dagen efter hämtade vi hem vår lillkille :) och nu har vi haft honom i snart en månad!


Kommentarer
Postat av: Anonym

2009-09-13 @ 15:03:16
Postat av: Mimmi & Bamse

Det var jag som råkade klicka på skicka kommentar utan att skriva :p Haha då är du precis som mig. Jag har hobby istället för att tävla ;D Mina nerver skulle heller inte klara sånt, hahaa :D Roligare att ha det som hobby för MIG :p

2009-09-13 @ 15:05:37
URL: http://tramsebamse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0