Gäsp

Godmorgon dagbok!

Vem ligger inte och förbättrar på brännan genom fönstret i soffan? Jo jag!
Matte är sjukt tråkig eftersom hon har/hade lektion, sedan skall hon ner i tvättstugan och greja, boring..
Så vad passar inte bättre då än att sola och sova samtidigt på den skönaste platsen i huset?
Igår fick vi med oss en lapp om att det skall bli en promenad med hundhuset nästa helg. Det blir ingen grillning som förra gången utan man får ta med sig egen fika men visst låter det kul endå?
Matte funderar på hur hon och husse skall göra eftersom jag inte får gå för långt. Jag är rätt lätt att bära eftersom jag ligger helt still, men jag är inte lätt om man ser till vikten hehe! Nu vore det käckt om jag var en liten chihuahua valp på 4 månader istället!
Men matte sa även att vi behöver ju inte följa med på hela promenaden, vi kan ju följa med till fikastoppet, fika och busa lite o sedan bär dom hem mig :)!
Då måste vi även ta med oss kameran och fota lite! Bilderna som andra tog på grillningen har inte kommit upp på hemsidan än tyvärr =/. O jag som ville se hur bra jag blev på gruppfotot..suck!

Kommentarer
Postat av: Trican

Vad roligt att de har lite sådana där aktiviteter, synd att ni inte kan gå med hela rundan, men som sagt små korta max 15 minuters promenader räcker i början.. Ni bodde i lägenhet va? Hur gör du med honom i trappor.. Trappor är ju inte bra för dem i början, men samtidigt vill man ju att de ska lära sej det rätt så snabbt också, så de inte trillar.. Man kanske kan öva med något steg i taget?! Eller vad tycker du?



Nae, som du hade fattat det hade jag nog också tolkat det 1 vecka per termin, icke mer!! Men har du långt till skolan då eller ligger den på orten du bor?

2009-09-17 @ 09:44:54
URL: http://www.metrobloggen.se/tila
Postat av: Mimmi & Bamse

Hehe okej :) men det är alltid kul med bekanta så man kan träffas och låta era hundar leka :) Igår var vi äntligen på öppen träning. Hittade det på en hemsida och vi åkte dit.. Det var roligt! Det blir där fler ggr! :) Bilder kommer sen i blogg :)

2009-09-17 @ 09:45:40
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Elin&Enso

Tack, Duke ser ut att vara en riktig liten godin med! hehe.



Mycket fin sida föresten!

2009-09-17 @ 09:52:53
URL: http://elinoenso.blogg.se/
Postat av: Mimmi & Bamse

Typiskt, Bamse var likadan :p ibland sa jag ifrån eller så sa den andra hunden ifrån :) ett tips, träna passivitet redan nu. När ni träffar någon, låt inte Duke hälsa. Lär Duke att han inte alltid får hälsa. Och det är ni som bestämmer när han får hälsa. Tex när ni är på någon hundträff, låt det hända ibland att Duke inte får hälsa något alls.. Det fungerade på Bamse iaf :) Han behöver tränas lite mer men han är duktig ändå :) Ja Bamse tyckte att det var skoj. Vi tränade i gruppen. Vi brukade gå på en annan öppen träning men instruktören där avskyr vi.. Så äntligen har vi hittat en annan :)

2009-09-17 @ 10:32:00
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Trican

Ja, jag tror man kommer veta bästa själv vad sin hund orkar och inte orkar, men som sagt för mej nu gäller det ju att bara gå kanske runt huset och sådant där till en början.. Och åka och hälsa på min familj med alla småsyskon så hon lär sej att acceptera barn på en gång=)



Vilken snäll pojkvän du har.. =)

2009-09-17 @ 11:10:06
URL: http://www.metrobloggen.se/tila
Postat av: Trican

Dina små tips är verkligen perfekta=). Jag kan bara tacka och bocka.

Han verkar vara så mysig din lilla plutt.

Så han är lite bråkig och bitsig ibland;) det hör valp åldern till. hihi

2009-09-17 @ 11:44:59
URL: http://www.metrobloggen.se/tila
Postat av: Mimmi & Bamse

Ja det är ju bara träna :) Duke är fortfarande ung som du sa :) har hundhuset hemsida med bilder?

2009-09-17 @ 12:26:43
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: marie och spencer

Kul med hundpromenad :) speciellt delen med fikat! :D

2009-09-17 @ 13:12:46
URL: http://naken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0