Stick geting!

Kära dagbok!

Såklart glömde matte mobilen hemma när vi gick ut på promenad -suck-.
Men iallafall, husse kom på en idé att han och matte skall fota mig på samma ställe varje gång jag fyller en månad äldre så man ser hur mycket jag utvecklas, sedan skall det sättas ihop till en film/bildspel. Vad tror ni om det?
Men någon månad kan det bli någon annanstans då matte skall hälsa på familjen i väst med mig till jul.

När jag kom utanför portdörren idag så träffade jag på Hugo, en vit powderpuff/pudel som brukar vara på hundhuset. Han ville dock inte leka med mig idag så vi vandrade vidare och jag fick springa i det höga gräset som jag älskar! Det är en sak som är bra med norrland - inga fästingar! Så jag kan springa överallt året om :D!

Husse fick även dödat en geting idag. Det är en sak som är dålig med norrland - getingar! I förrgår stack en mig på nosen :(.
Jag låg i balkongöppningen och busade med min bulldog-nalle Bullen och sedan hör matte hur jag springer som en tok och försvinner in under köksbordet där hon och husse sitter. Sedan springer jag iväg igen till deras säng och ställer mig med nosen mot golvet helt blickstilla. Matte som hunnit dit först ropar på husse och när han tittar på mig ser han en tagg i min nos, det var gadden som fortfarande satt kvar. Den åkte ut illa kvickt och på golvet vid balkongdörren låg en halvt levande geting. Den dränkte husse för att den stuckit mig!
Men nosen svullnade inte upp och jag har inte fått några men för livet ;).


favorit i repris!

Kommentarer
Postat av: Aurora

Supersöt bild!!!=)

Hehe bara vänta en dag, vilken lyx.. Hur kommer det sej?

Jag är 22 år.

Mvh Patricia

2009-09-15 @ 12:36:42
URL: http://www.metrobloggen.se/tila
Postat av: Aurora

Såg visst det när jag började läsa dina inlägg=).. Hihi

Såå söt är han!

2009-09-15 @ 13:01:55
URL: http://www.metrobloggen.se/tila
Postat av: Aurora

Hihi, aa jag har fått reda på att min lilla plutta väger 3,3 kilo nu, kanske något mer när jag hämtar henne då... När jag såg henne första gången vägde hon max 2 kilo.. Ja, måste komma ihåg att fota mycket, men risken finns väl att man glömmer bort det.. Du får skika och påminna mej;)..

Ja, jag har alltid sagt att jag ska ha en samojed. Vet inte varför jag gillar dem så mycket.. Dock var det nära att det blev en schäffer (för jag hade lust att bli hundförare) men jag hann att tänka till i sista stund så nu har jag snart in isbjörn:D..

Har du börjat gå på valpkurs eller något sådant här? Har du haft hund innan??

Berätta lite=)...

2009-09-15 @ 13:19:13
URL: http://www.metrobloggen.se/tila

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0