Träning på hundhuset!

Kära dagbok!

Vi, hela familjen, är just hemkomna från hundhuset.. eller vi kom hem för en stund men det var först nu som husse ville vara vänlig och låna ut sin dator till mig. Mattes lilla har inte photoshop och då är det ju inte lika roligt eller hur!?
Iallafall så övade vi inkallning och cirkelträning(utställnings-träning) och det gick sådär.
Jag är klockren på inkallning men cirkelträning var bara föööör tråkigt! Jag ville bara åt mattes korvbitar hon hade i handen eller rumpan på hunden framför, men vadårå? Man blir ju snurrig i bollen av att gå runt runt och sedan sitta ner o vänta JÄTTE länge!
Matte påstår att det bara var max 5 minuter men i min värld var det en hel evighet, sådeså!
När det väl var min tur ville jag inte bli tittad på i munnen, fyy så hemskt (jag vet jag töntade mig) men annars skötte jag mig rätt så bra. När vi skulle springa fram o tillbaka studsade jag mest som en gummiboll, stilpoäng? Jajemän ;)!
Busade även med min bästa vän, schäfer valpen.. jag tror hon heter Emira eller något sådant. Sedan stannade vi kvar nästan sist och fick med oss två bullar hem. Vi promenerade hem tillsammans med puff/pudeln Hugo och hans mattar samt nakenhunden Baloo och hans matte för dom bor nästan bredvid oss :).
O nu är jag så trött att jag knappt kan hålla ögonen öppna, o vet ni vad? Husse låter mig sova i soffan bredvid honom ;). Framsteg!


Hundhuset i bilder:





Matte glömde ju att ladda upp denna video också! Rätt mycket skällande i bakgrunden hehe :D!


Kommentarer
Postat av: Mimmi & Bamse

Kul ni verkade ha det! :) Lika söt som alltid om inte sötare! :) Skaffat nya vänner till Duke? ;)

2009-09-16 @ 21:41:04
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Trican

Hundhuset, morr varför finns inget sådant ställe här nere i skiitsmåland=/.. Det ser ut som ni har haft trevligt iallafall=)..



Nja jag har en digitalkamera som är skiitknepig.. Borde införskaffa mej en ny, men det finns inte direkt supermycket pengar kvar till mer dyra inköp. Tila kostar ca 13.000:- i resor och inköpspris sedan tillkommer ju alltallt annat.. Sprutor och grejs.. Kanske kan önska mej en kamera i julklapp, nu vart jag smart;).. hihi..

Photoshop, hmm det vill jag också ha.. Vart kan man få tag i det gratis?? Kanske din pojkvän vet, eller har ni köpt det? Det kostar ju också sjukt mycket:(.. Varför ska allt kosta pengar för:(.. Inte lätt när man inte kan arbeta.. Jobbar inte du något?? Eller du kanske pluggar?

Kram

2009-09-16 @ 22:14:21
URL: http://www.metrobloggen.se/tila
Postat av: Trican

Ja det är ju faktiskt ett alternativ att ha andra hundar hemma, men hellst skulle man ju bo i hus då, och inhängnad tomt, det hade varit det optimala.. Jag skulle också vilja plugga, men jag är en vilsen själ och har inte en aning om vad jag vill göra, fortfarande liksom:S.. Gaahh jag kan bli tokig på mej själv..



Hmm, distans, har ni träffar och sådant då, eller är det 100% på distans?

2009-09-16 @ 22:32:11
URL: http://www.metrobloggen.se/tila
Postat av: Trican

Omen det är precis det där jag hatar med distansutbildning. FÖr om du räknar efter är det rätt mycket tid som blir på skolan också då, så vart tog det där smidiga på distans vägen;).. För jag funderar ju också på att plugga på disatnas, men jag hittar verkligen inga kurser som är 100% hemma plugg.. Och vem har lust att åka massa mil bara för en massa träffar:S.. Inte jag iallafall..

2009-09-17 @ 08:32:22
URL: http://www.metrobloggen.se/tila

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0