Träning

Kära dagbok!

Igår var vi på hundhuset och det var himla kul! Vi tränade kontaktövningar och cirkelträning, alltså utställningsträning. Inte för att jag kommer ha så mycket nytta av det i framtiden, just utställning, men träningen var bra. Ha kontakt med matte då vi springer bredvid andra hundar samt stå stilla när någon främmande klämmer på mig.
Jag var rätt så duktig faktiskt! Tycker bara att det kan vara lite irriterande när någon vill klämma på mig så det får matte jobba stenhårt med.
Vi träffade jätte många hundar och människor och jag fick så mycket uppmärksamhet att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Folk ville tillomed ta med mig hem ;). Men det fick dom inte för matte såklart, så jag fick bara en hel del godis. Snacka om att jag mådde dåligt sen!
På lördag är det tydligen grillning så man skall samlas kl.10 utanför hundhuset och sedan promenerar vi en liten bit bort och grillar o har det mysigt. Matte och jag ville gärna gå så vi får se vad husse vill! Det var dessutom helt gratis! Förrutom fikat då som kostar en pytte slant :).
Nu skall jag fortsätta snutta en stund på min filt och matte skall baka.
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Tack för kommentaren i bloggen! :)



Vad söt Duke är! Vilket bra pris på transportväskan/tygburen från ÖoB nedan! Är själv på jakt efter nåt liknande till Yoshi, för att ha med på tävlingar och sånt. Hur stor är den du har? Fanns den i fler storlekar?



/Camilla och Yoshi

2009-09-10 @ 08:53:28
URL: http://pudelyoshi.blogspot.com
Postat av: Mimmi & Bamse

Aldrig fel med godis! :) Vad kul att få träffa många andra. Du får lyssna på din matte, det hoppas jag att du gör? :) Var bor ni? :) Kanske har ni skrivit det någonstans men då har jag nog missat det :)

2009-09-10 @ 16:47:11
URL: http://tramsebamse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0