Dator och transport väska

Kära dagbok!

Det har inte blivit så mycket uppdatering här då matte haft så mycket att göra. Dessutom har hon fått en ny dator som hon just nu sitter vid! Jag berättade väl att hennes "gamla" bärbara gått sönder?
Det föll ju något på den så att glaset sprack, vilket gick på hemförsäkringen. Men eftersom att hennes dator inte fanns längre så fick hon en uppdaterad (med samma innehåll dock).
Den får tydligen mycket väl godkänt då både skärmen och ljudet är myycket bättre! Dessutom funkar tangentbordet som det skall och hoppar inte över vissa bokstäver som hennes gamla gjorde. Enda nackdelen är att den nya är liite större. Hennes gamla hade ju en skärm på 8,9" medan denna nya har 10,1" men enligt husse är det bara positivt. En annan nackdel är att tangentbordet är svart = svårt att se vad man skriver i mörker. Men annars är den toppen!

NYA:



GAMLA:



Där ser ni lite skillnad!

Jag har även fått lite grejer jag med! Matte var inne på Överskottsbolaget och fick syn på en jätte stor och fin transportväska till mig att ha i bilen. Jag är nämligen rätt jobbig att ha i knät, dels för att jag börjar bli förstor och dels för att jag rullar runt och dreglar på matte när jag snuttar på min filt.

Så denna hittade hon inne på ÖoB för endast 179 kr och den passade preciiiis i baksätet på husses bil så att öppningen är mot dörren. Sedan köpte hon en plastkorg med hål i som mina koppel och halsband + andra saker ligger i på hatthyllan, endast 10 kr hehe :D!

Jaja nu skall jag kissa och sedan sova, Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0