Sjukling

Duke mår inte speciellt bra i magen idag. I morse var det helt normalt men på förmiddagens runda utomhus så bara forsade det ut =/. O så har det fortsatt resten av dagen. Han är dock inte hängig eller slö men vi har endå dratt in fodret och ger honom kokt ris (vilket han vägrar äta) och massor med vatten.
Petar ner foderbitar i riset för att få honom o äta och då äter han tills fodret är slut och han är bra på att dricka vatten. Men det är hemskt att se när det bara forsar ur honom när vi är ute =/.
Han är inte nödig ofta eller något vilket är skönt och han verkar inte ha ont i magen.
Antagligen är det något han åt under utflykten igår, han drack i lerpölar och lensade rester efter grillningen när han var lös så han fick väl i sig något dåligt.
Vi skall avvakta tills imorgon och sedan går vi till veterinären (som tur är bara ligger ca 500 m härifrån).

Så det blev inte mycket aktiviteter idag - därav uppdateringen.
Nu skall jag ta hand om min sjukling, ha det så fint!

Kommentarer
Postat av: Mimmi & Bamse

Aj inte kul när sin lilla bebis är sjuk :( men tur att ni bor så nära veterinär :) min sambo är nog överlycklig att vi INTE bor så nära veterinär, för då hade jag nog gått dit väldigt väldigt ofta :) sambon tycker att det är tillräckligt jobbigt med 10 minuters körning eftersom jag är löjligt överbeskyddande :) det är faktiskt sällsynt här också att folk frågar först. Eftersom det var invigning kom det massa folk och det var de äldre som frågade. Vanligtvis springer folk fram och klappar :S så arg man blir då!

2009-09-13 @ 20:31:45
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Elin

Usch, krya på dig Duke!



Mitt tips är att ge hunden morötter eller morotspure (barnmatsburk) då brukar avföringne bli fast igen.



Sköt om er!

2009-09-13 @ 20:55:34
URL: http://fluffmonster.blogg.se/
Postat av: Mimmi & Bamse

Haha sant :D hoppas att Duke mår bättre idag! :) Hoppas att det är okej att jag la till er blogg i "länkar"? :)

2009-09-14 @ 09:20:03
URL: http://tramsebamse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0